sâmbătă, 8 septembrie 2007

CARTE NOUA


De ce oamenii nu se vindeca si cum pot sa o faca? DE CAROLINE MYSS

Vizionara si practica in acelasi timp, cartea De ce oamenii nu se vindeca si cum pot sa o faca? prezinta o relatare noua si curajoasa despre dezvoltarea constiintei si a spiritualitatii omenesti de-a lungul vremii, examinand si transformarea dinamica a atitudinilor fata de vindecare, la nivel global. Pentru a va ajuta sa ramaneti pe calea vindecarii, Dr. Myss va ofera ritualuri si rugaciuni prin care sa capatati o perspectiva simbolica asupra problemelor de viata si sa va intariti puterea personala, conectandu-va la energia Divina universala. Viziunile inovatoare ale Dr. Myss cu privire la medicina energetica si abordarea ei activa in vederea vindecarii problemelor de viata si a bolilor fizice va vor ajuta sa depasiti blocajele mentale care va impiedica sa va faceti bine.

FOLOSIREA CHAKRELOR

SI A TAINELOR

PENTRU VINDECARE

La nivel energetic, exista o conexiune foarte reala si puternica intre sistemul de chakre dezvoltat in India si cele sapte taine din cadrul credintei crestine. Ambele sisteme pot sa ne ghideze spre dezvoltarea unei autoritati spirituale interne si a unei constiinte de vindecare si putere Divina.

Conexiunea dintre sistemul de chakre si alte traditii spirituale mi-a venit in timp ce cugetam la natura adevarului ca forta universala. Am observat ca, de exemplu, invatatura ca furtul si crima sunt gresite poate fi gasita in orice traditie spirituala. Pe de alta parte, invataturile despre anumite practici alimentare sunt unice pentru anumite religii, astfel ca nu pot fi considerate adevaruri universale.

Ajungand sa cred in autenticitatea spirituala a chakrelor, n-am putut sa nu ma intreb de ce religia crestina, de exemplu, nu contine o invatatura asemanatoare. Intr-o zi, pe cand predam un seminar pe tema dezvoltarii intuitive, m-am uitat la sistemul de chakre pe care il desenasem pe tabla si o anumita parte din mine a proiectat pe acea tabla cele sapte taine crestine. Dupa seminar, intrigata si confuza, am aliniat tainele alaturi de chakre, in ordinea in care sunt ele date. Treptat, am inteles ca ambele sisteme ilustrau puterea aceluiasi flux dinamic de energie, care da viata corpului omenesc. Mai tarziu, am facut o conexiune asemanatoare cu Arborele Vietii din traditia iudaica a Kabalei si am vazut tot mai multe conexiuni intre toate cele trei traditii spirituale, intelegand mai bine semnificatia lor pentru sanatatea noastra.

Pentru a testa validitatea ideilor mele, am organizat un seminar bazat pe ele. Am hotarat sa ma concentrez pe taine, pentru ca sistemul de chakre este inca destul de obscur pentru cei mai multi americani, la fel ca si Arborele Vietii. (Cativa evrei moderni din afara Hasidimului inca mai studiaza Kabala, desi acum ea incepe sa cunoasca o revenire in atentie.) La inceput, m-am gandit sa predau doar intelesul simbolic al tainelor si al chakrelor, insa apoi mi-a trecut prin minte ca, in traditia crestina, tainele sunt menite sa fie “primite“, astfel incat caracterul lor sacru sa se poata trezi inlauntrul spiritului omenesc.

Era riscant pentru mine, fiindca nu sunt preot, asa ca nu sunt hirotonisita “in sensul traditional al termenului“ sa efectuez ritualurile care corespund cu primirea fiecarei taine. In afara de aceasta, m-am gandit ca ideea primirii tainelor ar putea fi extrem de neplacuta pentru multi participanti la seminarul meu, care tind sa urmeze cai spirituale fara absolut nici o legatura cu traditia crestina sau care sunt fosti crestini fara nici o dorinta sa se intoarca la origini!

Pregatindu-ma pentru seminar, am rugat-o pe o prietena draga, preoteasa episcopala, Rev. Suzanne Fageol, sa ma ajute, explicand ca vroiam sa prezint tainele in contextul lor simbolic, mai degraba decat traditional. La inceputul seminarului, care a avut loc in Mexic, am prezentat uniunea dintre sistemul de chakre si taine. Seminarul a durat sapte zile; in fiecare zi, prelegerea se concentra asupra unei chakre, a tainei corespunzatoare si a relatiei pe care aceste doua forte o au cu sanatatea si cu vindecarea noastra. In fiecare seara, Suzanne imi sprijinea materialul cu propriile ei dezvaluiri despre taina pe care o discutam in timpul zilei. Apoi pregatea grupul pentru primirea tainei, daca aceasta era alegerea lor. Sprea marea noastra surprindere, fiecare membru al grupului a participat la aproape toate aceste ritualuri sfinte.

De regula, cand tin un seminar care dureaza mai multe zile, intre participanti se creeaza o legatura stransa. Si totusi, nici unul din seminariile pe care le tinusem in cariera mea nu se compara cu ceea ce s-a intamplat la acest seminar. Suzanne si cu mine sperasem ca participantii vor gasi interesanta informatia pe care le-o impartaseam, insa nici una din noi nu era pregatita pentru profundul impact spiritual pe care aceasta a avut-o asupra lor sau pentru consecintele pe termen lung, pe care ei le-au relatat ulterior. In timpul acestor sesiuni, unii dintre participanti si-au vindecat ranile emotionale si psihologice, iar in lunile care au urmat am primit vesti despre altii, care reusisera si ei sa-si vindece bolile fizice.

Am fost impresionata in special de o femeie pe nume Sara, care a ajuns la seminar o epava din punct de vedere nervos. La varsta de 47 de ani, arata epuizata complet, se purta nevrotic si parea ca plange cu saptamanile. Ne-a spus ca muncise ani de zile la viata ei, ca nimic nu fusese de vreun folos si ca acum era obosita, singura si simtea nevoia unui sot. Sincer, parea pe marginea prapastiei si - desi nu avea nici o plangere predominanta - starea ei se potrivea cu profilul sindromului de oboseala cronica. Sara era evreica, dar a fost foarte interesata de felul in care abordam noi tainele si le-a primit pe fiecare dintre ele cu mare respect. In fiecare seara, printre accese de plansete, ea ne impartasea din revelatiile remarcabile pe care le avusese in ziua respectiva. Suferea atat de intens, incat parea ca elibereaza ceva mult mai profund decat lucrurile de care se plangea in prezent. Nu cred ca am vazut-o fara un servetel in mana toata saptamana.

Totusi, la sfarsitul seminarului, Sara arata ca o alta femeie. In trei saptamani, dupa aceea, am aflat mai tarziu, a intalnit un barbat, s-a logodit in aceeasi saptamana si s-a maritat cu el. Sara si sotul ei pun amandoi casatoria lor pe seama seminarului. Au avut loc si alte vindecari, mai putin dramatice probabil, dar nu mai putin importante.

Suzanne si cu mine am mai organizat seminarii de o saptamana, combinand chakrele si tainele, iar acestea au continuat sa evoce energie vindecatoare care ne-a impresionat si ne-a miscat. Desi am considerat necesar s-o am pe Suzanne, ca preot hirotonisit, care sa imparta oficial tainele in timpul acestor seminarii, sunt convinsa ca orice persoana, singura acasa, poate sa isi faca ritualuri simbolice care o vor umple cu energia esentiala a acestor taine. Facand pregatirile corecte si avand intentii bune, puteti doar sa amplificati aceasta energie. Un element care ar putea sa ajute mai mult decat orice altceva este un altar pentru casa sau un loc sfant, pe care puteti sa-l creati undeva, in casa sau in apartament. Nu trebuie sa fie mai mult decat o masuta de bridge sau chiar o bucata de lemn pusa pe doua caramizi, intr-un colt, unde sa nu fie deranjata. Adaugati o lumanare sau doua, orice imagine care este semnificativa pentru voi - Fecioara Maria, Buddha, Quan Yin, Jesus sau un parinte sau invatator spiritual pe care il iubiti si il admirati - si poate un bol de lut, in care sa ardeti hartie - si sunteti gata.

Ritualurile care urmeaza, desi s-ar putea sa para simpliste, de fapt, sunt destul de puternice, atunci cand sunt efectuate cu o atitudine respectuoasa. Ati putea chiar sa creati un “seminar la voi acasa “, primind cate o taina in fiecare saptamana, poate in aceeasi zi, dupa ce v-ati pregatit din timp pentru ea. Le puteti face intr-o perioada mai scurta sau mai lunga de timp, bineinteles - lasati-va suficient timp ca sa va pregatiti mental pentru fiecare ritual.


[Editura For You Newsletter]

Niciun comentariu: